Ergebnis 1 bis 16 von 16

Thema: Hello everyone

  1. #1
    Forum-Teilnehmer Avatar von patriciak
    Registriert seit
    28.11.2018
    Ort
    Buenos Aires, Argentinien
    Beiträge
    9

    Standard Hello everyone

    Hello everyone,
    My name is Patricia, I live in Buenos Aires, Argentina. My mother was born in Danzig, Langfuhr on 1943. Arround the year 1949, she and my grandmother, with other members of the family, moved to the province of Misiones, in northern Argentina, later she moved to Buenos Aires and stayed here.
    She taught me a little german when a was a little girl, and I started studying German again some time ago, but still my german is not good enough to write
    I also love writing, so last year I decided to write a story about my mother, her life, my story, etc. And for this I did some research of the history of Germany, and about the city of Danzig in particular. My mother was just a little child when she lived there and had few memories, besides she died last year.
    While searching for the name of the city on the internet, I found this forum. reading posts will surely help me practice German.
    I wanted to say hello, and let you know that some of the inhabitants of the city of Danzig reached the other side of the Atlantic.

    Schöne Grüße
    Patricia.

  2. #2
    Forum-Teilnehmer Avatar von Felicity
    Registriert seit
    13.02.2008
    Ort
    Im Staat Victoria, in Australien
    Beiträge
    3,418

    Standard AW: Hello everyone

    Dear Patricia ! While you are on one side of the 'big pond', I am on the other, in Australia, Down Under. I was born in Danzig 1927 and left there in 1949. I speak and write German and I can always help out when you need it. Welcome to our Forum Famile und liebe Gruesse von der Feli

  3. #3
    Forum-Teilnehmer Avatar von Felicity
    Registriert seit
    13.02.2008
    Ort
    Im Staat Victoria, in Australien
    Beiträge
    3,418

    Standard AW: Hello everyone

    After reading the above again, I realised having made a mistake, I left Danzig in 1945 and not in 1949. in that year I arrived in Australia. Sorry, Felicity

  4. #4
    Forum-Teilnehmer
    Registriert seit
    05.01.2012
    Ort
    Schleswig-Holstein
    Beiträge
    562

    Standard AW: Hello everyone

    Dear Patricia

    Welcome to our Forum Danzig, come and see a lot of interesting things about the historic Danzig and the actual city of Gdansk.
    Don't hesitate to write in English, lots of us can read your post in English, and if necessary there will be someone who translates your post into German.

    As you can see we have members all over the world and Felicity is one of our most active members and probably the one who is farthest away from Danzig.

    Best wishes
    Ruediger
    Es gibt nichts Gutes / außer: man tut es. (Erich Kästner)

  5. #5
    Administratorin Avatar von Beate
    Registriert seit
    11.02.2008
    Beiträge
    4,634

    Standard AW: Hello everyone

    Hallo Patricia,

    herzlich willkommen im Forum Danzig.
    Danke für Deine Vorstellung - warte mal ab, mit jedem Lesen und Schreiben wirst Du sicherer werden, was die Sprache angeht...Und Feli hilft immer!

    Hello, Patricia, hearty welcome in Forum Danzig.
    Thank you for your interesting introduction- be sure, you will be fit in German language when reading and writing here! And as Feli said: she will always help!

    Have a nice time here!

    Best wishes, Beate
    ..wirklich? Taktgefühl ist nicht nur ein Begriff in der Musikwelt?

  6. #6
    Forum-Teilnehmer Avatar von Felicity
    Registriert seit
    13.02.2008
    Ort
    Im Staat Victoria, in Australien
    Beiträge
    3,418

    Standard AW: Hello everyone

    UEBERSETZUNG

    Hallo Euch allen ! Mein Name ist Patricia, ich lebe in Buenos Aires, Argentinien. Meine Mutter war in Danzig=Langfuhr in 1943 geboren.
    Ungefaehr im Jahre 1949, emigrierte sie mit meiner Grossmutter und anderen Familien Mitgliedern zur Province Misiones in North Argentinien, spaeter kam sie nach Buenos Aires und blieb hier.
    Sie hatte mir ein bischen deutsch beigebracht, als ich ein kleines Maedel war und ich begann dann fuer ein par Jahre deutsch zu studieren. Aber mein deutsch ist nicht gut genug um zu schreiben.
    Ich liebe mich auch schriftlich auszudruecken, so fing ich im letzten Jahr an, die Geschichte meiner Mutter, ihr Leben, meine Geschichte und anderes nieder zu schreiben.
    Deshalb began ich die Geschichte Deutschlands zu studieren und auch besonders die der Stadt Danzig. Meine Mutter war nur ein Klein-Kind, als sie dort lebte und konnte sich kaum an etwas erinnern. Ausserdem starb sie letztes Jahr.
    Waehrend ich im Internet nach dem Namen dieser Stadt suchte, fand ich dieses Forum. Das Lesen Eurer Eintraege wird mir bestimmt helfen, mein deutsch zu verbessern.
    Ich wollte HALLO sagen und Euch darauf aufmerksam machen dass da einige der Buerger der Stadt Danzig auch die andere Seite des Atlantischen Ozeans erreicht haben. Schoene Gruesse, Patricia
    .

  7. #7
    Forum-Teilnehmer Avatar von Antennenschreck
    Registriert seit
    05.09.2011
    Ort
    ohne festen Wohnsitz
    Beiträge
    1,772

    Standard AW: Hello everyone

    Hallo Feli,

    danke für deine schnelle Übersetzung. Ich hatte mir das Meiste davon irgendwie schon zusammen gestoppelt. Mir geht es da wohl ähnlich wie Patricia, ich kann das meiste in englisch lesen, aber würde mich nur im Notfall trauen, irgend etwas in Englisch zu schreiben. Also freue ich mich sehr darüber, wenn mir so nette Menschen wie du, einfache Brücken bauen. Also mache bitte weiter, diese Texte in beide Richtungen zu übersetzen.

    LG Arndt

  8. #8
    Forum-Teilnehmer Avatar von Felicity
    Registriert seit
    13.02.2008
    Ort
    Im Staat Victoria, in Australien
    Beiträge
    3,418

    Standard AW: Hello everyone

    Lieber Arndt ! Waere doch schade wenn man da ein Danziger Maedele im grossen Argentinies verliert. Es ist doch so viel besser wenn jeder auf dem Forum liest wie sich Patricia so angestrengt hat und nach ihren Wurzeln sucht. Ist doch klar dass man da hilft. Liebe Gruesse von der Feli

  9. #9
    Forum-Teilnehmer Avatar von Fischersjung
    Registriert seit
    10.11.2015
    Beiträge
    4,941

    Standard AW: Hello everyone

    Hallo Feli,
    ich schließe mich an das Danke von Arndt an und wünsche einen schönen dritten Advent.
    Zur Zeit fällt etwas Schnee, die Landschaft verändert sich in Richtung Winter bei zur Zeit -3 Grad.

    Viele Grüße
    Joachim
    Viele Grüße von Joachim

  10. #10
    Forum-Teilnehmer Avatar von patriciak
    Registriert seit
    28.11.2018
    Ort
    Buenos Aires, Argentinien
    Beiträge
    9

    Themenstarter

    Standard AW: Hello everyone

    Hello Feli and thank you for your welcome! It has been nice to find this forum.
    My mother did not like to talk much about herself, and among the years passed and the distance, I do not really know about my roots. I know that my grandmother had siblings and some of them came to Argentina, but I do not know how many they were, either all of their names. Is it possible to find out the genealogy?
    Liebe Gruesse

  11. #11
    Forum-Teilnehmer Avatar von patriciak
    Registriert seit
    28.11.2018
    Ort
    Buenos Aires, Argentinien
    Beiträge
    9

    Themenstarter

    Standard AW: Hello everyone

    Thank you very much, Ruediger!
    I appreciate your advice and I will keep it in mind, so I can participate a little more in this forum
    Best regards!

  12. #12
    Administratorin Avatar von Beate
    Registriert seit
    11.02.2008
    Beiträge
    4,634

    Standard AW: Hello everyone

    Hello, Patricia

    though I'm not Feli I will try to answer:
    We have the theme "Suchanfragen" in the part of "Familiengeschichte und -forschung in Danzig", there you may write all names and dates and you will see, you will be helped.

    All the best, Beate
    ..wirklich? Taktgefühl ist nicht nur ein Begriff in der Musikwelt?

  13. #13
    Forum-Teilnehmer Avatar von patriciak
    Registriert seit
    28.11.2018
    Ort
    Buenos Aires, Argentinien
    Beiträge
    9

    Themenstarter

    Standard AW: Hello everyone

    Hello Beate,
    Thank you for your help, I'll do that
    Liebe Gruesse

  14. #14
    Forum-Teilnehmer Avatar von Felicity
    Registriert seit
    13.02.2008
    Ort
    Im Staat Victoria, in Australien
    Beiträge
    3,418

    Standard AW: Hello everyone

    Na jetzt wachet mal auf, all Ihr Heinzelmaennchen, da kommt was ueber den Teich ! Patricia wird erstaunt sein wenn Ihr einmal mit der Sucherei beginnt. Liebe Gruesse von der Feli

    Dear Patricia ! I had so much help with my search for my ancestors, so I called the helpers "HEINZELMAENNCHEN"

    I just told them to get ready again, there is help needed over on the other side of the POND. Beate gave you the details. Love Felicity

  15. #15
    Forum-Teilnehmer Avatar von patriciak
    Registriert seit
    28.11.2018
    Ort
    Buenos Aires, Argentinien
    Beiträge
    9

    Themenstarter

    Standard AW: Hello everyone

    Thank you very much for your help! I am very happy to have found this space.
    Today I was reading some tips given on the theme "Familiengeschichte und -forschung in Danzig" that would help them to find information. Today I will check some family documents that I have so I can write it all down in my question.
    Danke Feli!
    Liebe Grüße

  16. #16
    Forum-Teilnehmer Avatar von Felicity
    Registriert seit
    13.02.2008
    Ort
    Im Staat Victoria, in Australien
    Beiträge
    3,418

    Standard AW: Hello everyone

    Uebersetzung ! Danke vielmals fuer Eure Hilfe ! Ich bin sehr froh, dass ich diesen Platz gefunden habe. Habe heute einige Tips von den Themen "Familiengeschichte und -forschung in Danzig" gelesen, die ihnen behilflich waeren, Informationen zu finden. Ich werde heute ein par Familien Dokumente, die ich habe, anschauen, so dass ich alles in meinen Fragen eroertern kann.

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer

Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)

Stichworte

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •